ProgrammaUitslagenTrainingenAfgelastingen
CSU

Manchester - PSV met Businessclub UDI'19

Sponsoring

Eindelijk was daar het tijdstip van de langverwachte trip naar Manchester (UK) met de Business Club van UDI’19.

Alle gasten waren keurig op tijd en om 16.00 uur zaten we in de bus van OAD, op weg naar Europoort. We kregen al meteen een lekkere appelflap om de eerste honger te stillen en natuurlijk wat te drinken. Onze voorzitter van de BC, Leon Deijnen, heette ons welkom en volgde er een geanimeerde  voorstelronde van onze gemêleerde groep van gasten. Van iedereen werd een korte introductie gegeven, aangevuld met de nodige ludieke verhalen. Lachen!

Na aankomst in Europoort konden we meteen inchecken en mochten we 19.30 uur aanschuiven aan het diner.

Opvallend was dat de groep al meteen vanaf het begin als vanzelf door elkaar gemixt werd. Na het diner ging iedereen zijn eigen gang. De ene ging een wandelingetje maken en de ander werkte nog snel zijn laatste mailtjes weg. Rond een uurtje of half 11 viel alles toch weer mooi bij elkaar in de bar op deck 12 en werden er een ‘aantal’ biertjes genuttigd. Een ideale entourage om elkaar beter te leren kennen en de nodige sterke verhalen te vertellen. Om 01.00 uur werd door de bemanning de bar letterlijk gesloten en dat was misschien maar goed ook wat de lichte deining werd door sommige inmiddels als erg hevig ervaren. Na een doolhof-zoektocht keerden we terug naar onze hut. Hadden jullie ook zo’n grote hut met balkon? Haha!

Om 06.00 uur ging bij mij de wekker en zocht ik m’n weg naar beneden. Het was nog erg rustig op de boot en toen bleek dat ik mijn horloge niet aangepast had aan de lokale tijd. Dus een uur te vroeg bij de ontbijtzaal. Grrrr!

Na het ontbijt en uitchecken stond de OAD bus al weer te wachten en hadden we een trip van ongeveer 2 ½ uur voor de boeg naar Manchester. De inmiddels traditionele en befaamde voetbalquiz zorgde voor een leuke afwisseling in de bus. Bij aankomst Diamond Lodge Hotel konden we onze spullen achterlaten en gingen we naar het Football museum, hartje Manchester. Aangezien we wat vroeger waren konden we al het museum rondlopen en later volgde de formele rondleiding. Na het museum hadden we nog een uur de tijd om wat te eten. We liepen het centrum verder in en in de verte hoorden we al de bekende liederen van de grote groep PSV fans. Opvallend was dat er slechts een stuk of 3 Bobby’s de hele menigte hoefden te begeleiden want de sfeer was erg gemoedelijk. Goed gedaan, mannen!

Hierna gingen we naar DE place-to-be in Manchester voor de echte voetbalfan, namelijk Bishop Blaize.  Mensen, mensen, wat een sfeer!! Rond half 6 kwam de ‘voorzanger’ Pete Boyle en toen, in combinatie met een paar biertjes (;-)) ging het dak eraf want íedereen zong  z’n stem schor.

Rond Half 7 vertrokken we lopend naar het stadion. Wát een sfeer in het immens grote stadion met z’n 77.000 supporters. In het begin van de wedstrijd kon Manchester de nodige druk zetten op PSV maar gelukkig kon PSV met een degelijke verdediging de nul houden. De 2e helft kon PSV de wedstrijd qua spel naar haar hand zetten echter lukte het helaas niet het (beslissende) doelpunt te maken. Met een 0-0 kunnen we terugkijken op een prima prestatie!

Na de wedstrijd ging er een groepje terug naar Bischop Blaize en rest vertrok naar het centrum. De bar waar we terechtkwamen heet de Lolo La. Wat werd er een lekkere muziek gedraaid en de sfeer steeg al snel naar een ongekend niveau! Dit werd overigens niet alleen veroorzaakt door de opzwepende muziek maar zeker ook door de klederdracht van de lokale bevolking. Haha!

Na een prima nachtrust en ontbijt vertrokken we met de bus naar Old Trafford, waar we een georganiseerde rondleiding kregen. Het bleek een prima idee te zijn geweest de rondleiding niet op de matchday te doen want nu was de interessante tour veel uitgebreider. Hierna weer met z’n allen in de bus, op weg naar het vliegveld. Onderweg kregen we nog een broodje knak en werden de laatste Snickers uitgedeeld voor de terugvlucht. Mooi op tijd vertrok het vliegtuig en anderhalf uur later landde we op vliegveld Düsseldorf. Daar stond de (andere) bus van OAD al te wachten en rond 21.00 uur kwamen we weer op ons vertrouwde sportpark “Parkzicht” aan. Hier namen we afscheid van elkaar met een prachtige herinnering aan een fantastische trip met de Business Club van UDI’19.

Namens de Business Club van UDI ’19 wil ik iedereen bedanken voor zijn aanwezigheid en de erg gezellige tijd welke me met z’n allen hebben gehad. Graag tot de volgende keer!

Frank Geurts

Deze site is ontwikkeld door ID and more.

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer info op Cookies en Disclaimer.