ProgrammaUitslagenTrainingenAfgelastingen
UDI19
CSU

Persbericht van het Algemeen Bestuur

persberichtHet Algemeen Bestuur heeft maandagavond 25 april jl. vastgesteld, dat de drie nieuw aangetrokken spelers voor de selectie voor UDI-1 een aanwinst zijn voor de vereniging. Met Rinke Pennings (nu spelend voor Gestel), Gerke van den Akker (Blauw Geel) en oud-UDI-speler Marc Koot (Helmond Sport) .......

persberichtHet Algemeen Bestuur heeft maandagavond 25 april jl. vastgesteld, dat de drie nieuw aangetrokken spelers voor de selectie voor UDI- 1 een aanwinst zijn voor de vereniging. Met Rinske Pennings (nu spelend voor Gestel), Gerke van den Akker (Blauw Geel) en oud-UDI-speler  Marc Koot (Helmond Sport) krijgt de selectie een paar zeer ervaren spelers die samen met de andere ervaren basiskrachten uit de selectie de aanstormende jeugd en jongere spelers beter kunnen laten spelen Een uitgebalanceerde selectie die ervaring kan opdoen én zich kan handhaven in de Derde Divisie (voorheen Topklasse), mocht UDI de nacompetitie halen en zich kwalificeren.

Die overtuiging wordt gedeeld door de grootst mogelijke meerderheid van de Technische Commissie (TC), die daarover bevraagd is. Recent ontstond er discussie over het feit dat er meer spelers aangetrokken zouden worden en ook serieus benaderd waren dan van te voren afgesproken. Daarmee werd beleid doorkruist en budget overschreden.

Het bestuur heeft eerder dit seizoen een budget bepaald waarbinnen 3 ervaren spelers gehaald mogen worden  in de as van het veld.  Dat is door Technische Commissie en de Stichting Amateurvoetbal UDI'19 (Stavu) bekrachtigd. Daarnaast hebben we de ambitie om met UDI op het hoogst mogelijke amateurniveau te voetballen met zoveel mogelijk Udense jongens. Het aantrekken van meer externe spelers doorkruist dat beleid en biedt talentvolle jongeren onvoldoende kansen. Daarbij lopen we het gevaar dat die jonge, talentvolle spelers uitwijken naar andere verenigingen en voor UDI verloren gaan. De TC heeft vastgesteld dat de jeugdopleiding van UDI haar vruchten begint af te werpen en er goede lichtingen aankomen. Het bestuur gaat voor de langere termijn en heeft aangegeven tijdens het 100-jarig bestaan in 2019 op het hoogste amateurniveau te willen spelen. Dat is ook met de nieuwe trainer Bert Ruijsch gecommuniceerd en als opdracht meegegeven.

In de afgelopen week zijn er vele gesprekken gevoerd, ook met de Spelersraad van UDI'19. De spelers hebben te kennen gegeven, graag te zien dat het bestuur nog een extra speler van buiten aantrekt. Zij willen daarvoor gezamenlijk een bijdrage leveren, opdat het totaal beschikbare budget voor de spelersselectie niet overschreden wordt. Het bestuur heeft met sympathie kennis genomen van dit voorstel. Graag benadrukt het bestuur ook, dat de mensen met een waar UDI-hart met de beste bedoelingen gehandeld hebben en voorstellen hebben uitgewerkt en aangedragen. Dat geldt ook voor de individuele leden van de TC.

Het bestuur heeft het beleid bepaald voor de lange termijn en wil dit niet door korte termijn opportunisme laten doorkruisen. Afgelopen maandagavond heeft het Algemeen Bestuur dit beleid opnieuw bekrachtigd en besloten geen extra budget beschikbaar te stellen dan wel te aanvaarden voor het aantrekken van nog een externe speler.